بحث امروز ما در باره مکانیزم مدیریتی چند حالته است. مکانیزم ها قطعاتی هستند که در صندلی اداری از آن ها استفاده میشود و انواع مختلفی از جمله مکانیزم براکت دار، مکانیزم چندحالته V109 و … دارند. به طور کلی میتوان گفت صندلی اداری یکی از اصلی ترین وسایل در محیط کار است که دارای تنوع بسیار زیادیست و متناسب با شغل خود میتوانید انواع مختلف آن (صندلی کارمند، صندلی مدیریت، صندلی انتظار و…) را انتخاب کنید. صندلی اداری بیشتر در محیط کار و برای نشستن پشت میز استفاده میشود. طراحی صندلی باید کاملا استاندارد بوده تا شخص کمتر دچار کمر درد و یا گردن درد شود. صندلی اداری را میتوان در بانک، بیمارستان، منزل و یا موسسات مشاهده کرد.
انواع مکانیزم صندلی اداری
مکانیزم قطعه ای بسیار مهم در صندلی اداری میباشد که از تنوع بسیار زیادی (مکانیزم براکت دار، مکانیزم اتوبوسی معمولی، مکانیزم مدیریتی چند حالته و…) برخوردار است. انواع مکانیزم صندلی اداری به شرح زیر است:
- مکانیزم L
در این نوع مکانیزم که به شکل L است امکان تغییر زاویه فقط در پشت صندلی امکان پذیر است و نشیمنگاه تغییری نمیکند.
- مکانیزم تیلت
تغییر زاویه در مکانیزم تیلت به گونه ای است که اگر قفل مکانیزم آزاد باشد، تغییر زاویه هم در پشت صندلی و هم در نمشیمنگاه امکان پذیر است. در این صورت زمانی که کمی به پشت صندلی فشار وارد کنید، نشیمنگاه صندلی نیز تغییر زاویه میدهد.
- مکانیزم سینکرون
یکی دیگر از انواع مکانیزم صندلی اداری، مکانیزم سینکرون است. این مکانیزم به مکانیزم براکت دار نیز معروف است و حرکت بین نشیمنگاه و پشتی صندلی کاملا هماهنگ و غیر همزمان است. تغییر زاویه در این نوع مکانیزم به گونه ای است که اگر پشت صندلی 15 درجه تغییر زاویه دهد، نشیمن نیز 5 درجه تغییر زاویه میدهد. مکانیزم مدیریتی چند حالته نیز یکی از مکانیزم های سینکرون میباشد.
در مطالب بالاتر مکانیزم ها را به صورت کلی تقسیم بندی کردیم اما در ساختار هر کدام از آن ها حالت های مختلفی وجود دارد که در عملکرد مکانیزم تاثیر گذار خواهد بود. این حالت ها عبارتند از:
- قفل خودکار
مکانیزم هایی که دارای قفل خودکار هستند دارای دو نوع دو اهرم و تک اهرم هستند. در این حالت امکان قفل شدن چند حالته وجود دارد.
- قفل کلاچی
در صندلی هایی که دارای قفل کلاچی هستند امکان گرفتن کلاچ و تغییر زاویه براساس دلخواه وجود دارد.
- قفل دستی
این نوع صندلی ها تنها در یک وضعیت قفل شده و تک اهرمی هستند.
- اهرم جک گازی
همه مکانیزم ها دارای اهرم جک گازی هستند که با استفاده از آن میتوان ارتفاع صندلی را تغییر داد.
- اهرم قفل زاویه
با استفاده از اهرم قفل زاویه میتوان صندلی را در زاویه های مختلف قفل کرد.
- بخش استکانی
بخش استکانی یکی دیگر از قطعات مکانیزم صندلی اداری است که با استفاده از آن میتوان میزان نرم یا سخت بودن حرک پشت صندلی را تعیین کرد.
تفاوت مکانیزم تیلت و سینکرون
اصلی ترین تفاوت مکانیزم تیلت و سینکرون، براکت است. براکت قطعه ای است که حرکت نشیمنگاه و پشت صندلی را مستقل میکند. برای تشخیص مکانیزم تیلت و سینکرون کافی است به دسته صندلی نگاهی بیندازید. اگر دسته صندلی به نشیمنگاه و پشت صندلی متصل نباشد، این مکانیزم سینکرون است و تغییر زاویه امکان پذیر خواهد بود.
مکانیزم مدیریتی چند حالته چیست؟
مکانیزم مدیریتی چند حالته (مکانیزم چندحالته V109) جزء مکانیزم های براکت دار محسوب میشود. عملکرد مکانیزم چند حالته V109 مانند مکانیزم های براکت دار مدیریتی میباشد اما دو تفاوت مهم دارد. اولین تفاوت این است که در این مکانیزم تنظیم زاویهی پشتی و کفی و تنظیم ارتفاع صندلی هردو با یک اهرم انجام میشود . این اهرم به دو روش کار میکند .
1-حرکت چرخشی 2-حرکت به سمت عقب و جلو
حرکت اول یعنی چرخش اهرم امکان تنظیم ارتفاع صندلی را به مخاطب میدهد و حرکت دوم یعنی حرکت به سمت عقب و جلو امکان تنظیم زاویهی کفی و پشتی را به کاربر میدهد. زاویهی متغیر کفی صندلی در این مکانیزم 2 تا 12 درجه است و زاویهی متغیر در پشتی 82 تا 106 است.
در این مکانیزم قفل شدن پشتی و کفی تنها در 4 حالت اتفاق میافتد. عملکرد این مکانیزم مانند مکانیزم v102 میباشد. در واقع حرکت بین پشتی و قسمت نشیمنگاه هماهنگ است اما به صورت همزمان انجام نمیشود. مثلا اگر پشتی 16 درجه به عقب حرکت کند،کفی (نشیمنگاه) 10 درجه تغییر زاویه میدهد. جنس این مکانیزم از آهن st37 بوده و دارای وزن GR 3/646 میباشد. رنگ آن نیز مشکی مات پودری استاتیک است. همچنین تجهیزات پلاستیکی به کار گرفته شده در مکانیزم مدیریتی چند حالته از جنس پلیآمید و پلی پروپلین میباشد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.